Veckoutmaningar

Jag vet inte riktigt varför men ändå har jag varit med på några veckoutmaningar med aktivitetsarmbandet. Det går ut på att man blir placerad i en grupp med tio deltagare och sedan ska man försöka gå flest steg under en vecka.
Jag kan förstå att det är motiverande för en del och ett bra sätt att försöka röra sig mer men fast jag är en tävlingsmänniska så blir jag inte sporrad. Nu beror det antagligen på att jag rör mig så mycket som jag orkar oavsett så jag kan inte få ihop fler steg. En vecka hamnade jag i en grupp där det var ett par som sprang maratonlopp... Det är inte riktigt min nivå på motion, väldigt långt ifrån min nivå. Veckan som var hamnade jag i en grupp som var motsatsen och den veckan lär jag vinna för när jag kollade nu hade jag närmare 60 000 steg mer än tvåan. De flesta i gruppen verkar få ihop runt 6000 steg per dag och det antalet har jag oftast fått ihop när jag kommit hem efter morgonpromenaden. Tanken med veckoutmaningar tycker jag ändå är en bra idé från Garmin även om jag nog inte lär delta i utmaningar fler gånger.

Kommentarer