Den vita världen

Igår roade jag mig med att titta i min journal på 1177 och titta på alla olika diagnoser som läkare satt genom åren. Första diagnosen som jag kunde se var från 2009 och vad sjutton den diagnosen innebär förstår jag inte.
Det som står i journalen är diagnosen idiopatisk progressiv neuropati och det säger mig inget. Jag kan se att det är någon läkare på psyk som hittat på den diagnosen men vad han menar kan jag inte klura ut. Idiopatisk=sjukdom av okänt ursprung, Progressiv=fortskridande, Neuropati=skada eller sjukdom i nervsystemet. Kanske någon som läser här kan förklara för mig? Min teori är att diagnosen innebär att man är koko och beter sig illa. Det skulle nämligen kunna passa in bra på hur jag garanterat uppförde mig. Nu minns jag inte ens tillfället för det var länge sedan.

Kommentarer