Ett tecken på att jag varit på vårdcentralen för ofta

De senaste månaderna så har det blivit många besök på vårdcentralen och framförallt för blodprovstagning. På vårdcentralen som jag tillhör så tas blodprov i vad som bäst kan beskrivas som bås eller små rum och det är draperi för öppningen in i båset.
Rätt smart sätt att spara på utrymme och det fungerar bra i mitt tycke. När jag klev in i båset i dag var det första jag noterade att det var en ny tavla på väggen. Givetvis pratade jag med den som tog blodprovet på mig om det och jag fick veta att landstinget hade skickat ut några skumma kvinnor som hängde upp tavlor. Det var ledigt i det andra båset också så jag och den som tog blodprovet var in där och tittade på tavlan som hängde där. För en gång skull så var det faktiskt fina tavlor, jag är mest van vid att landstingets konst är rätt anskrämlig. Att de flesta som tar blodprov känner igen mig har jag vant mig vid men när jag noterar att nya tavlor kommit upp känns det helt klart som om jag besökt vårdcentralen för ofta.

Lärdomen får bli att det inte är bra att besöka vårdcentralen så ofta att man noterar liknande saker.

Kommentarer