Fel djur i musfällan

När kylan kommer envisas möss med att ta sig upp på altanen och jag gillar inte möss/råttor/sorkar eller andra skadedjur. Jag kan tolerera att möss rör sig i trädgården eftersom det innebär att ugglor flyger över trädgården och spanar. Att mössen håller till på altanen tolereras däremot inte av mig.
Därför brukar vi ha en eller ett par musfällor på altanen och det brukar alltid bli några möss som dör varje år. När jag gick ut för att röka på dagen kunde jag se att en musfälla hade något djur i sig. Jag tyckte att det såg skumt ut och kunde inte få det till att vara en mus så jag kollade av. Uppgiften att ta hand om döda djur har jag lämnat åt min sambo. När jag kollade så kunde jag se att det inte var en mus som var fångad och död utan en talgoxe. Jag hade inte en tanke på att någon fågel skulle kunna fastna i någon fälla och det har inte skett tidigare. Fåglar har jag ingen önskan att ta död på så det blir att fundera ut en bättre plats att ha fällorna på så inga fler fåglar blir dödade.

Kommentarer