Inga fotspår

Jag kände att det var dags att ta itu med att pulsa upp en runda i skogen i dag. Av erfarenhet så vet jag att det aldrig är någon annan i byn som får för sig att göra det så jag blev inte ett dugg förvånad av att se att ingen gått där.
Djur hade däremot rört sig och det gick att se älgspår, rådjursspår, skogsharespår, möss och lite annat smått som hör hemma i naturen. Lite speciellt är det alltid att gå i snö som i stort sett är orörd, jäkligt jobbigt är det också. Jag går hellre rundan nu när det bara är någon dm istället för att vänta till snön går över knäna på mig. Så fort jag har klampat runt några gånger brukar andra i byn också gå och då brukar det fungera att gå där större delen av vintern. Att jag är väldigt ovan att gå i snö fick jag ett kvitto på för det tog lång tid och det var bra tungt att lyfta fötterna ordentligt hela tiden. Det bästa är att jag alltid känner mig så nöjd när jag kommer hem efter en jobbig promenad

Kommentarer