Inte riktigt så jag hade tänkt mig starten på det nya året

I går låg det ett kuvert i brevlådan från min tandläkare. Jag hade en svag förhoppning om att det var ett julkort från dem men så bra var det inte. Istället var det en bokad tid hos tandhygienisten den andra januari.
Jag känner mest för att boka om det besöket men samtidigt så är det skönt att få det avklarat även om det gräver ett djupt hål i min plånbok. Hade det varit gratis att gå till tandläkare/tandhygienist eller bara kostat några hundra hade det inte känts lika hemskt. Jag tycker alltid att det är jobbigt att inte veta hur mycket som ett besök kommer att gå på och oron att inte ha tillräckligt mycket pengar tillgängligt. Nu går det att ta faktura hos min tandläkare men jag föredra att kunna göra mig skuldfri på en gång.

Kommentarer