När hela världen djävlas

Så känns det idag fast det i verkligheten inte är riktigt så illa. Ett par skor som jag har använt ca 4 gånger har gått sönder. Jag kommer att reklamera dem men det är det enda par skor jag äger som är vattentäta så det är mindre kul. De är inte vattentäta längre eftersom de är trasiga.
Fodralet till min mobil kom i dag och det var bra men det hade varit ännu bättre om firman hade skickat fodralet som jag beställde. Fodralet som kom är till en annan mobil så det passar inte. Jag har varit i kontakt med företaget och kommer att få tillbaka pengarna så jag går inte back. Däremot så är det drygt att behöva köpa ett nytt och vänta på att det ska komma. Företaget som skickade fel erbjöds sig inte att skicka rätt så där tappade de en kund.

Någon knepig förläggare envisas med att kontakta mig för att han tycker att jag ska läsa någon bok han har/ska ge ut. Jag har redan tackat nej men nu försöker den övertala mig om att boken är fantastisk. Med tanke på hur lite jag orkar läsa så borde han inse det meningslösa i att tjata men icke.

Det värsta är att allt blir så mycket jobbigare när jag är trött från start. Då känns det som om varje motgång är ett hån från någon högre makt

Kommentarer