Ransonering

Den här vintern känner jag att jag inte har råd att lägga lika mycket pengar som tidigare år på fågelmat så nu blir det ransonering. Jag beställde 40 kg fågelmat i morse och det får allt räcka ett bra tag. I källaren är det bara 6kg kvar av 24 kg som jag beställde i slutet av oktober.
Nu tror jag inte att några fåglar i byn kommer att svälta för i stort sett alla hushåll i byn matar fåglar. Ute snöar det för fullt så fågelmatarna har jag fyllt. De hotar tydligen med runt en dm snö idag så får se om det kommer att bli vitt överallt igen. Jag måste ut med hundarna om en stund och det känns inte allt för lockande men det är som det är.
Ingen från vårdcentralen har hört av sig än så jag gissar att de skickat ett brev och det fungerar lika bra. Värre är det att jag ska bli uppringd av psyk på torsdag och jag vet inte än vad jag ska säga. Jag tycker att det är väldigt svårt att förklara hur en ny utredning skulle kunna hjälpa mig. Om jag hade varit intresserad av att få prova någon specifik medicin så hade jag kunnat dra till med det men jag vill inte ha några tabletter. En utredning kommer inte heller att förändra mig och jag accepterade nog för länge sedan att jag är som jag är så det behöver jag inte heller någon hjälp med. I mitt fall handlar det nog mer om hur människor inom sjukvården bemöter mig och det tror jag skulle bli bättre med en korrekt diagnos men det är tydligen inte en tillräckligt bra motivering.

Kommentarer