Så har två veckor snart passerat

För snart två veckor sedan så skulle öppenpsyk ta upp mig på ännu en av deras eviga konferenser. Som jag uppfattade det skulle de då ta beslut på om jag skulle bli uppsatt i kölista för utredning. Efter det har jag inte fått veta något och det finns inte heller någon anteckning på 1177.
Nu påverkar det inte mitt vardagsliv på något sätt men jag vill veta hur det ska bli. Det är runt ett halvår nu som jag har gjort vad jag har kunnat för att komma närmare en ny utredning och det känns som om jag bara har kommit ett steg närmare. Lite tröttsamt känns det att det har dragit ut på tiden utan att jag fått något besked. Jag räknar inte med att få en utredning inom en snar framtid om jag blir placerad i kö för jag inser att jag inte är ett prioriterat fall. Det ser jag som en självklarhet eftersom mitt liv ändå är stabilt

Kommentarer