Väntar på Narnia

Nu har jag i och för sig sett alla filmer om Narnia många gånger och även läst böckerna men det är inget hinder. Jag håller fast vid att det är lata dagar ett tag till för vardagen kommer alltid och då är det dags att ta itu med allt igen.
Jag ställde mig på vågen i morse och precis enligt planen så har jag gått upp i vikt och det är vad jag räknar med under jul. Nu var det bara 1,5 kg så det kommer jag att bli av med fort när jag tar itu med det. Jag vet hur mycket som jag skulle vilja väga men om jag någonsin når dit vet jag inte. Som det är nu om jag bortser från julkg så pendlar jag mellan att vara normalviktig och överviktig och givetvis vill jag vara normalviktig hela tiden. Hade jag haft normalt med energi så skulle det vara så mycket lättare att hålla en vikt som är några kg från överviktig. När all energi tar slut är det svårt att undvika att inte äta lite för mycket onyttigt och att motionera då är inte att tänka på

Kommentarer