En av mina talanger

Är att förvirra mig själv fullständigt när jag är trött. När jag var ute på en promenad på dagen såg jag tydliga fotspår i snön. Inte så mycket folk som är ute och rör sig här så fotspår syns.
Fotspår i sig är inte konstigt men jag reagerade på att de gick åt fel håll. Lite udda att gå på fel sida av vägen en hyfsad sträcka. När jag sedan vände för att gå hem igen såg jag spåren igen och de gick logiskt fortfarande åt fel håll. Istället för att jag då konstaterade att personen fortsatte att gå på fel sida blev jag förvirrad. Min första tanke var att det måste vara jag som går på fel sida vägen. Den känslan hade jag en bra stund och funderade på vilken sida jag borde gå. Sedan vaknade mitt logiska tänkande äntligen och jag kunde fortsätta gå säker på att jag gick på rätt sida

Kommentarer