Onsdag år 2019

En väldigt inspirerande rubrik om man frågar mig. Den här dagen går i den stilen, det som kan gå fel går fel. När jag skulle tömma tvättmaskinen i morse blev jag blöt om fötterna. Min teori om det är att sambon borde ha gjort som jag sa åt honom för några veckor sedan nämligen att beställa avloppstömning.
Det glada folket här i byn som en gång i tiden grävde trekammarbrunnen i den här trädgården var kanske inte helt kapabla till det för den fungerar sämre och sämre. Och när den är för full rinner inte vattnet i huset ut till den som den ska. Det skulle behövas grävas en ny och fixa men ja eftersom det går på runt 100 000 så är det inte riktigt ett alternativ så därför behöver vi avloppstömning i tätare intervaller. För att få en tömning krävs det då att fastighetsägaren bemödar sig om att ringa och boka det och då krävs det att jag tjatar och det är lika jävla irriterande varje gång. Varför är en del människor så jävla sega med att ta itu med saker som behöver bli gjorda? Jag sa åt sambon på fm att ringa och boka och påminde honom igen för ca en timme sedan men inte fan har han ringt än. Jag är inte alls irriterad...
Det var lite sol i dag och det är det enda positiva med den här dagen.

Kommentarer