Vem är den gråhåriga kvinnan?

För någon vecka sedan passerade en bil mig när jag var ute på promenad. Föraren var en gråhårig kvinna som vinkade ordentligt och log mot mig.
 Jag kände inte igen henne men vinkade tillbaka som man gör på landet. Nu är jag värdelös på att känna igen folk så det händer lite då och då att någon hälsar på mig som jag inte känner igen. Jag tänkte inte något mer på kvinnan efter det. I dag passerade hon mig igen och vinkade lika mycket. Det verkar onekligen som om hon antingen känner mig eller tror sig känna mig. Jag kan inte direkt hoppa ut framför hennes bil nästa gång hon kör förbi och fråga men jag skulle gärna vilja få veta. Det värsta är att det absolut kan vara en person som jag har pratat mycket med men som jag inte känner igen.
Nu är det inte konstigt om min hjärna inte fungerar helt längre med tanke på vad jag utsatt den för. Att ha svårt att känna igen folk är något som jag drabbats av de senaste åren och det lär jag få leva med

Kommentarer