Bara jag

Inga hundar eller sambo hemma och det är skönt. Jag uppskattar att få vara helt ifred ibland. Lite som en chans att bara andas och ta det lugnt. Utan ensamtid lite då och då skulle jag vara en sämre hundägare och sambo.

På fm blev jag i vanlig ordning förvirrad av en annan hundägare. När vi möttes frågade jag om det var hans hund som var på vift i lördags. Jag träffade på en lös hund utan ägare då och det är två i byn som har hundar som ser rätt lika ut. Det visade sig att det var hans hund och den hade lyckats smita ut. Han hade inte brytt sig om att gå ut och leta efter den då för det är tydligen dåligt??? Det var i alla fall en annan i byn som hade fångat in hunden och gått hem till ägaren och lämnat den. Jag hängde inte riktigt med i resonemanget om varför det skulle vara fel att gå ut och leta efter hunden men jag orkade inte ta någon diskussion. Väldigt svårt är det även att diskutera med människor som talar mål och pratar ännu snabbare när de blir upprörda. Jag brukar inte förstå så mycket då

Kommentarer