Det tog sin tid

Jag blev äntligen klar med en bok. Det brukar inte ta mig så här otroligt lång tid att läsa en bok. Jag får skylla på att den inte var så bra.
Den var inte det så det är ingen lögn.

Dagens mysterium är vad det är för någon konstig person som promenerar i byn. Jag noterade personen för några dagar sedan när jag satt ute och rökte. Först gick han norrut i byn och mellan oss och en granne stannade han på vägen. Sedan stod han bara stilla i ca 30-60 sek och jag kan lova att det inte finns något att se där. Efter det gick han över vägen och började gå söderut. Han gick kanske tio meter och sedan gick han över vägen igen och gick norrut. Efter en kort bit igen gick han över vägen och promenerade söderut och försvann.
I dag hamnade han ca 50 m efter oss på en promenad. Vi rörde oss i ett raskare tempo så avståndet utökades. Nästa gång jag tittade bakåt gick han på fel sida vägen. Min första tanke var att han kanske var rädd för hundarna. Men med det avståndet och kopplade hundar har jag svårt att tro att någon ska behöva känna obehag. Jag drar helt enkelt slutsatsen att det är en udda person som jag nog inte har någon lust att ha kontakt med

Kommentarer