Pulsat i snö

Ingen bra bild men det skiter jag i för jag har inga planer på att ge mig ut för att ta en bättre. Läkaren på vårdcentralen har jag inte hört något mer från och inte hade han skrivit något nytt i min journal heller.
Mina krav på läkare är inte många så jag tycker att det är konstigt att jag så ofta råkar ut för stolpskott. Jag vill bara att de lyssnar på vad jag säger, pratar hyfsad svenska och bemödar sig om att skumläsa min journal för de senaste 3-6 månaderna. Det är inte mycket krav med tanke på lönen de lyfter. Jag fick däremot en kallelse till vc i dag för provtagning om ca en månad. Den provtagningen ska då vara för att kolla mina värden efter den senaste medicinändringen. Om läkaren inte får tummen ur och skriver ut någon annan medicin så får jag avboka provtagningen. För medicinen han tyckte att jag skulle ta är lika otänkbar för mig i dag som den var för tre månader sedan och även tre dagar sedan.

Kommentarer