Slö/oduglig läkare

Efter att ha väntat nästan en månad på resultat på undersökningar på vc så fick jag ett brev i dag. Jag visste att det skulle bli en ny läkare som skulle ha hand om fallet jag och jag hoppades att den här skulle vara lika duglig som den förra.
Det har han inte visat sig vara. Bevisligen hade han inte ens bemödat sig om att läsa de senaste månadernas anteckningar i min journal. I brevet jag fick stod det att mina värden fortfarande inte är okej och att han sätter in en ny medicin. Inget fel i det men om han hade bemödat sig om att läsa i min journal hade han kunnat läsa att jag hade den medicinen i november och att jag inte mådde bra av den. Läkaren jag hade då tog bort medicinen. När jag sedan läste vad han hade skrivit i min journal så framgick det även att han hade rådfrågat den mest värdelösa läkaren på vc. För att undvika den värdelösa läkaren så bytte jag tidigare läkargrupp för att helt slippa honom och då känns det lagom kul att han ändå ska vara delaktig som rådgivare.
Jag skickade ett lite lätt syrligt meddelande till läkaren genom 1177 där jag förklarade att medicinen inte är något alternativ och att om det råder osäkerhet om min medicinering är det bättre att rådfråga endokrinologen. Får se hur lång tid det dröjer innan jag får ett nytt svar, det borde ta lite kortare tid än en månad i alla fall men vem vet

Kommentarer