För tidigt

Jag blev väckt strax efter fyra av en hund som inte mådde helt bra. Då är det bara att kliva upp och det är vad jag gjorde. Efter en promenad och några bitar torrfoder återvände hunden till att sova men det lyckades inte jag med.
Nu har jag ätit frukost och ägnar mig åt att vänta på att tiden ska gå. Om rätt många timmar ska jag bege mig till optikern och jag hoppas verkligen att det är en annan optiker som jag ska träffa en den jag träffade för många år sedan. Hon var nämligen väldigt värdelös och jag vet inte hur många besök det blev då innan hon lyckades få till dugliga styrkor på mina linser. Jag tyckte då att styrkorna jag hade på linser var rätt innan besöket hos optikern men hon tyckte att jag skulle prova med svagare. Det resulterade i att jag inte såg så bra och jag tror att jag fick ut tre eller fyra olika par innan hon insåg att det jag hade innan besöket var rätt. Meningen med att gå till en optiker är ju inte direkt att se sämre än innan. Jag tror inte att jag har fått sämre syn utan jag vill mest bara kolla så att mina ögon är okej.

Kommentarer