Humöret dalar och dalar

Jag är trött, fryser och ute snöar det för fullt. Det värsta är att jag inte har godis, det hjälper alltid. Att ha kontakt med sjukvården suger abnormt mycket energi så pass att jag överväger att inte ha någon kontakt med vc till det att min förra läkare dyker upp igen i maj.
Det är bara så onödigt att jag ska gå runt med högt blodtryck bara för att läkarna inte gör sitt jobb. I januari konstaterades det att mitt blodtryck fortfarande var för högt fast min medicin ökats på. Först i den här veckan skrevs ny medicin ut och jag förstår inte varför en sådan sak ska behöva ta två månader. Om endokrinologen inte anser att den här medicinen är rätt blir det intressant att se hur lång tid det kommer att ta innan jag får någon annan medicin.
Jag är rätt gnällig nu men jag känner att jag får vara det. Att vara trött och seg jämt är inte kul.

Kommentarer