Att gå till optikern påminner lite om att gå med i en sekt

När jag bokade min tid hos optikern för några veckor sedan hade jag en bild i huvudet om hur det skulle bli. Min bild var att jag kom dit och gjorde en undersökning och sedan köpte 6 par linser och så var allt frid och fröjd.
Min bild och verkligheten skiljer sig lite åt. Efter mitt förra besök hos optikern konstaterades det att styrkorna som jag hade var rätt och jag fick med mig ett par nya linser av ett annat märke. I dag var jag då hos optikern igen för ett återbesök och för att kolla av att det nya märket på linser fungerar bra. Linserna har fungerat bra så jag tänkte mig att jag i dag skulle köpa 6 par linser och sedan skulle jag inte behöva besöka optikern mer. Nu blev det inte så utan i dag plötsligt tyckte optikern att jag borde prova en svagare styrka på mitt ena öga så jag fick med mig ett nytt par. Tanken är nu att jag ska prova att ha linsen med svagare styrka och se om det fungerar i någon vecka. Så efter det ska jag höra av mig till optikern igen... Jag börjar fundera på hur länge den här följetongen kommer att fortgå. Allt jag vill är bara att köpa sex par linser och sedan inte behöva bry mig mer

Kommentarer