Lite som ett lotteri

Att besöka vårdcentralen är oftast rätt intressant när det kommer till vad jag ska betala. Ibland funderar jag på om de har någon tärning som de kastar som avgör beloppet. Sist jag var till vårdcentralen för blodprov och blodtrycksmätning fick jag betala 150+150kr.
Anledningen till det då var att blodprov togs på lab och blodtrycket togs av en sjuksköterska så då blev det två avgifter. I dag skulle jag då göra samma sak så jag räknade med en kostnad på 300 men istället fick jag betala 150. Jag frågade hur det kunde komma sig och då menade de på att de förra gången måste ha missat att det var en läkare som hade beställt både blodprov och blodtryck. Jag tyckte att det var en underlig förklaring för hur ofta sker det att en läkare beställer blodprov och en annan blodtryck och att det blir på samma dag och tider direkt efter varandra? Det ska bli intressant att se vad jag får betala i slutet av månaden för då ska jag till lab för blodprov inför årskontroll. Eftersom det är inför läkarbesök så ska det vara gratis men oftast vill de ha betalt ändå

Kommentarer