Utgifter och mer utgifter

De senaste veckorna har det gått ut så fruktansvärt mycket pengar från mitt konto. Tyvärr så beror det inte på att jag har köpt roliga saker utan det har handlat om hundförsäkring,hundmat,linser till mig, medicin till mig och annat som jag klassar som nödvändigt.
Hundförsäkringen var inte en oväntad utgift och till den räkningen ser jag till att lägga undan 200-300 kr per månad för att det inte ska kännas för betungande. Alla andra utgifter hade jag däremot inte räknat med att råka ut för under en så pass kort tidsperiod. Hade jag inte haft mitt sparkonto att ta från skulle mitt konto vara helt tomt nu. Nu kunde jag föra över en tusenlapp och det behöver jag klara mig på till jag får in pengar igen. Det borde kunna fungera för den enda jag ska betala den närmaste tiden är min olycksfallsförsäkring och ett läkarbesök. Inga oväntade utgifter är vad som gäller nu och gärna en lottovinst.

Kommentarer