Ett meddelande gick iväg till öppenpsyk

Givetvis var det inget meddelande som handlar om att jag vill ha behandling eller kontakt med dem konstiga människorna. Jag kände helt enkelt att jag nu vill ha information om vad som händer eller inte händer. Det var i december som jag senast hörde något från läkaren på den andra öppenpsyk som har läkare.
Efter det har jag inte fått någon information alls om jag hamnade i kö för utredning eller inte. Nu tröttnade jag på att inte veta hur det blir med något så jag tog risken att skicka ett meddelande. Poängterade att det inte finns någon mening med att de ringer mig utan att meddelande på 1177 duger utmärkt. Det var förra sommaren som jag kontaktade öppenpsyk första gången med min önskan om en ny utredning så det går inte att påstå att det går fort här. Att det är köer till utredning har jag full förståelse för men jag har ingen förståelse för att man inte informerar patienter om de står i kö eller inte. Jag räknar kallt med att jag kommer att få ett idiotsvar i stil med att de inte trodde att jag var intresserad av utredning längre eftersom jag inte har hört av mig. Att jag inte har hört av mig hänger ihop med att läkaren sa att de skulle höra av sig och att jag inte vill bli pådyvlad någon konstig kontaktperson på närmaste öppenpsyk. Jag får helt enkelt vänta och se vad jag får för svar och kanske blir jag positivt överraskad.

Kommentarer