I det här fallet tror jag inte att det är jag som är klantig

Jag har haft linser i ca 20 år och har i stort sett alltid haft samma märke på linser. Nu har jag inte världens bästa minne men jag tror att någon enstaka lins gick sönder i början när jag började med linser. Lätt att vara osäker i början på om de har vänt sig ut och in eller inte och håller man på och vänder dem kan det bli slitningar.
För ca 10 år sedan var jag till Synsam på linskoll och jag fick då höra det gamla vanliga säljsnacket om att mina ögon hade ändrat sig och att deras linser skulle passa mig bättre. Jag var villig att prova deras EyeQ 24/biofinity linser och köpte då 6 par. Om jag minns rätt så var det minst 3 av linserna som gick sönder efter en kort tids användning. Jag klagade då på det och fick nya linser gratis och de gick också sönder men då orkade jag inte gnälla. Efter det gick jag tillbaka till mitt tidigare märke på linser igen.
När jag var till optikern för någon månad sedan ville jag prova ett annat märke för jag hade börjat bli så torr i ögonen. Jag blev ännu en gång rekommenderad EyeQ 24 och jag tänkte att det var värt att prov igen. I går när jag plockade ur mina linser upptäckte jag att det var en liten reva på ena linsen och då hade jag bara haft paret i 10 dagar, har månadslinser. Jag slängde linserna och tog ett nytt par i morse och nu hoppas jag verkligen att resten kommer att hålla. Det är både drygt och dyrt om linserna inte håller. Om fler går sönder kommer jag att gnälla för jag har väldigt svårt att tänka mig att det är jag som hanterar dem på något felaktigt sätt

Kommentarer