Inga stora förhoppningar

Jag fick ett meddelande på mina vårdkontakter i dag. Det var ett svar på meddelandet som jag skickade i fredags. "Min läkare" fanns inte på vårdcentralen nu, gissar att han är ST läkare.
Eftersom han inte finns på plats så ska jag bli uppringd av en annan om två dagar. Nu tror jag att den som ska ringa upp är AT och problemet med det är att AT läkarna rådfrågar läkaren som jag vill undvika. Med tanke på att den senaste AT läkaren hade lyckats medicinförgifta mig om jag hade tagit medicinen han skrev ut så är jag inte så imponerad. Sedan vet jag även att en kvinnlig AT läkare på vårdcentralen klantade sig rätt ordentligt för ett tag sedan och så många AT läkare brukar det inte vara på vårdcentralen. En patient kom in med en ordentlig skada i handen och hon tyckte att det räckte med att plåstra om det. Patienten tyckte inte att det hade blivit bättre efter någon vecka så den åkte till ett sjukhus. Där konstaterades det att någon sena och något mer var av så det blev operation.
 Överlag så är det inte många som har förtroende för läkarna på vc och det är inte ett dugg konstigt men det finns enstaka bra. Jag hoppas att det är en bra som ringer men tror inte riktigt att det blir så

Kommentarer