Mysteriet löst

På fm hörde jag på nytt ljud från vedlåren och jag började bli galen på det. Lösningen blev att ta upp ett vedträ i taget och hålla den nära örat. Väldigt glad att ingen kunde se det för det kan inte uppfattas som sunt. När jag hörde ljud från ett vedträ började jag peta i den och hittade larver, jag slängde dem i en burk för att kunna titta på dem och googla på vad det kunde vara.

Jag var lite orolig för att det kanske kunde vara några larver som ger sig på allt av trä. Att få in något i huset som äter allt av trä skulle inte vara muntert. Efter att ha googlat lite drog jag slutsatsen att det var blåhjon. Så länge som de bara förstör trä med bark kvar så känner jag att det är lugnt men om de envisas med att gnaga och störa mig kommer jag att ta död på alla. Nu hoppas jag att det bara var blåhjon i ett vedträ om inte sålär jag höra det irriterande ljudet på nytt

Kommentarer