När jag hoppas på minst en galen bybo

dyker ingen upp och när jag inte vill träffa någon dyker de upp i varje buske. Precis som i sekter finns det regler för hur man ska uppföra sig. Reglerna som gäller här lär man sig efterhand om man vill ha lugn och ro. En rätt nyinflyttad ung person har bevisligen inte lärt sig reglerna.
Han och en bunt av hans vänner bröt mot en av de viktigaste reglerna, en regel som har funnits i byn lika länge som jag gissar att byn har funnits. När någon bryter mot den regeln brukar minst en bybo komma i en jäkla fart och gapa och uppföra sig galet. Det brukar alltid vara rätt underhållande att se, inte lika roligt att bli utsatt för. Jag hade hoppats på lite underhållning men i dag verkar det som om byborna som bryr sig om reglerna tar det lugnt. Mycket underligt och jag funderar på vad som har hänt. Att byborna skulle ha blivit lugnare och slutat bry sig om sina regler finner jag inte troligt.

Kommentarer