Räcker det inte snart

Jag har tröttnat på att vakna och titta ut och inse att det även den här dagen faller snö. Nu övergår snön till regn oftast efter någon timme men ett konstant regnade varje dag är inte bättre. Varför försvann våren och lämnade plats för något som mest påminner om höst?
I går köpte jag en påse med dvärgsolrosfrön för att muntra upp mig. Solrosor är ett måste i trädgården, glada blommor som lyser upp behövs alltid. Nu har jag inte haft någon inspiration än när det gäller trädgården och inspiration lär inte komma innan det blir drägligare väder. När det är sådant här väder önskar jag mig en kompakt vattentät kamera så att det i alla fall går att fota men några tusen till det har jag inte. En modell har jag haft koll på länge nu men den verkar aldrig sjunka ordentligt i pris. Det är bara att hoppas på att tillverkaren snart lanserar en ny modell för då sjunker alltid den äldre ordentligt i pris

Kommentarer