Svar från en vårdcentral som jag aldrig besökt

Under dagen kom det ett mail om att jag hade fått svar på frågan som jag skickade till öppenpsyk i går. Nu hade jag inte räknat med svar så snabbt men självfallet så kändes det positivt. Medan jag höll på att logga in för att se svaret förberedde jag mig mentalt på något långt övertydligt budskap.
Öppenpsyk verkar ha en förkärlek för långa svar och gärna formulerade på ett sätt som hade passat mer i kommunikationen med ett barn. Till min stora förvåning var det ett kort koncist svar och det var att jag står i kö för utredning. Det gav mig lite dubbla känslor. Jag är glad att jag står i kö men jag är även väldigt tveksam till om jag verkligen kommer att lyckas vara så ärlig som krävs för att utredningen ska bli lyckad. Att vara ärlig i kontakten med folk inom psyk är en stor utmaning för mig. När jag hade läst svaret så läste jag automatiskt namnet på personen som svarat och det som stod under namnet. Där fanns det information om att hon var sjuksköterska (inte underligt) på en vårdcentral i en grannkommun. Att få svar från en vårdcentral i en grannkommun när jag skickar en fråga till öppenpsyk i kommunen som jag bor i känns lite lätt udda. Nu antar jag väl att öppenpsyk i de två kommunerna har något samarbete men jag tyckte att det var konstigt ändå. Jag tror inte heller att jag hade reagerat om det hade stått öppenpsyk/allmänpsyk och så grannkommunen utan det var det här med vårdcentralen som kändes riktigt skumt.

Kommentarer