Två par blev till ett par

I morse konstaterade jag vilken tur jag har haft med jeansen som jag hade på mig. De hade överlevt otaliga tvättar och hållit ihop i runt 5-6 år. Så lång tid brukar inte kläder hålla för mig. Nu vet jag inte om det var så att jeansen blev irriterade på mig eller hur det nu kom sig.
Men någon timme senare gick dragkedjan sönder. Att försöka byta dragkedja kände jag på en gång inte är något som jag tänker ge mig på. Jag insåg även att jag nu bara har ett par byxor som det går att visa sig bland folk i. Att bara ha ett par fungerar inte så jag letade efter billigast möjliga jeans och hittade ett hyfsat par för runt 100 och beställde. Det känns bara så fruktansvärt typisk att jag blir tvingad att lägga pengar på kläder en månad när jag redan har dåligt med pengar. Innan jag beställde jeansen hade jag 1000 kr på mitt konto och på  mån ska jag till läkaren. Nu har jag ingen koll på om läkarbesöket kostar 200 eller 300 men det lär jag bli varse. Jag har inte råd med några fler extra utgifter under många veckor nu.

Kommentarer