Vad finns bland veden?

Bredvid kaminen förvarar vi ved i en stor träkista och de senaste dagarna har jag hört ljud därifrån. Eftersom jag fyllde på med ved senast så kan det inte vara något stort djur.
Det går inte direkt att missa om man lyckas få med sig en mus från vedboden. Så jag har lyckats dra slutsatsen att det är något litet djur eller många små. Jag har än inte orkat bemöda mig om att lyfta ur all ved för jag har lyckats få för mig att det är något otäckt. Det i sig är väldigt fånigt och varje gång jag hör ljud känner jag obehag. Jag har nog ett svagt hopp om att vad det nu är ska dö men det verkar inte ske. Frågan är om jag lyckas övervinna min motvilja och kolla igenom all ved eller försöka ignorera ljudet. Hade det varit kallt så skulle jag metodiskt bara se till att elda upp all ved och djuret/djuren men det är för varmt för det

Kommentarer