Velar hit och dit

Logiskt så vet jag att jag borde kontakta läkaren under veckan som kommer. Min medicinering fungerar inte utan jag blir mer och mer koko.
Problemet är bara att det inte finns något psykiskt undet biverkningar i svensk information. På engelska finns det däremot påverkan på psyket även om det inte är vanligt.
Att ta livet av mig nu är inget alternativ och när det är så har jag aldrig tidigare haft några problem med att gilla läget. Med den här medicinen däremot känns det som att det inte riktigt finns någon spärr. Att dö av självmord är jag säker på att jag kommer att göra men jag vill inte att det som knuffar mig över stupet är medicinen.
Hur jag ska lyckas förklara min logik för en läkare som har möjligheten att läsa allt tok i min journal vet jag inte. Det är en fördel om jag inte framstår som fullständigt galen. Lite rädd är jag även för att han kommer att tro att det inte beror på medicinen utan att jag bara blivit knäpp igen. Risken att han tar det på för stort allvar och tar upp vårdintyg är jag inte heller säker på att jag är villig att riskera

Kommentarer