Hoppas på pengar

Dagens projekt blir att fota lite med ett objektiv och sedan lägga ut en annons på det objektivet. Jag använder det inte så pass ofta att det känns vettigt att ha det kvar. Mina tåg och bussresor det här året har kostat en del så jag känner att jag skulle behöv få in lite pengar på kontot.
Om det inte finns någon som vill betala summan som jag vill ha kommer objektivet att få bo kvar här ett tag till. Än är jag inte så desperat efter pengar att jag är villig att sälja den för hur lite som helst. Jag drar mig alltid lite för att sälja prylar för jag tycker att det tar så mycket energi. I stort sett varje gång som jag har försökt sälja något får jag alltid en bunt idiotfrågor. Oftast är det även frågor som det går att hitta svaret på om man läser vad jag har skrivit i annonsen. Det bästa var nog nästan när jag skulle sälja en hundpryl och jag fick frågan om det skulle passa en specifik ras. Om måtten finns angivna i en annons så kan jag tycka att hundägaren kan mäta på sin egen hund och inte förutsätta att människor har koll på exakt vilka storlekar som passar på ras som man inte har.

Kommentarer