Men för helvete

Nu är jag mer än irriterad. För några veckor sedan fick vi en förvarning om att en släkting till sambon ville komma på besök. Det är inget som jag har något emot och sambon poängterade att han får ge oss några dagars förvarning.
För en liten stund sedan ringde då personen ifråga och berättar att han kommer i morgon. Det är ingen förvarning i min värld och hela huset behöver städas. Eftersom det har varit jäkligt varmt en tid nu så har det inte blivit städat alls inne... Det ser helt enkelt för jäkligt ut. Nu är det 29 grader inne och det bidrar inte till att ge mig lust att städa. Sambons tankar om att städa är mest ett skämt så han räknar jag inte med att få någon vettig hjälp av. Nyss kom han upp ur källaren med en batteriladdare (till bilbatteri) som han skulle lägga ut i garaget för det var onödigt att den var i källaren. Att lägga energi på att flytta en laddare när hela källaren behöver dammsugas, golven torkade och duschen skrubbad är så onödigt så det finns inte ord

Kommentarer