Stress stress stress

När min ork tryter som den gör ofta hamnar städning väldigt långt ner på listan med saker som måste göras. Jag har som målsättning att hallen och köket ska se okej ut för då kan man skyffla in oväntade besök i köket utan att skämmas.
Källaren är i stort sett aldrig städad för där tvättar vi bara och duschar. Att det då finns en del dammtussar och bark från ved är inget som stör mig. Det är även i källaren som vi har ett gästrum och där blir det inte ofta dammsuget eller dammat. I går kväll fick jag ett sms om att en person ville komma och hälsa på. Personen hade tänkt sig komma hit på tisdag, i morgon alltså och frågade om det gick bra. Att säga nej kändes inte som ett alternativ och personen kommer att stanna några dygn och då gäller det att hela huset ser okej ut. I dag har jag städat och städat lite mer men jag är ändå inte klar. Perfekt kommer det inte att bli men ger man mig bara 1½ dygns förvarning anser jag inte att man ska räkna med att komma till ett perfekt städat hem. Hade jag haft mer ork så skulle huset vara bättre städat jämt men nu är det inte så. Det låter nog som om sambon inte gör något men så är det inte

Kommentarer