Borde eller måste?

Ibland kan jag känna att det är svårt att veta vad som är rätt när det gäller kommentarer i mina bloggar. Här svarar jag när jag orkar och har något att tillföra.
Kommentarer i en annan blogg svarar jag på ibland och ibland ser jag ingen mening med det. I den bloggen har jag fått underliga kommentarer ibland. Underliga i nivå med människor som hittar dolda budskap i böcker. Då känner jag inte för att starta någon diskussion. För någon dag sedan fick jag en lång kommentar från en författare vars bok jag skrivit om. Jag framförde lite kritik mot boken och författaren bemötte min kritik och kritik som en annan person lämnat i en kommentar. Efter det har jag funderat på om jag borde/måste svara på vad författaren skrev. Jag har inte kommit fram till något än. Någon större lust att skriva ihop ett svar har jag inte. Författaren var inte otrevlig eller oförskämd på något sätt utan enbart saklig. Hade han varit otrevlig så hade jag bara struntat i det.

Kommentarer