När ska jag få sova?

Jag behöver runt 8 timmars sömn för att min hjärna ska fungera dugligt. Jag klarar mig på mindre sömn om det gäller någon enstaka natt men när det blir någon vecka med för lite sömn rasar min hjärna och mitt humör.
Nu har jag inte fått sova tillräckligt på många nätter och jag blir mer och mer till ett förvirrat monster. I går gick jag och lade mig tidigt för jag tänkte att jag skulle få sova ikapp någon timme. Det gick inte så bra. Strax innan fem väcktes jag av ett muller och dån. Ett åskoväder tyckte tydligen att det var en lämplig tidpunkt. Nu har jag varit vaken sedan dess och sitter redan och gäspar så jag lär inte lyckas hålla mig vaken hela dagen. Att sova på dagen ogillar jag starkt för det leder oftast till att jag får hemsk huvudvärk och då är dagen helt förstörd. Gnäll gnäll gnäll. Jag vill få sova

Kommentarer