Jaha det får väl bli en tripp på 10 mil enkel väg

Jag fick ett blaj svar i dag på varför jag hade ett bokat besök hos kuratorn. Nu ser jag fortfarande besöket som fullständigt onödigt och meningslöst men jag får väl försöka vara trevlig. Att hålla inne med mina åsikter lär jag däremot inte lyckas med.

Enligt svaret jag fick så är syftet med mitt besök en intervju och kartläggning. I mina ord kallar jag det för meningslöst flum. Det går utmärkt att läsa i min journal för att få veta mer om mitt liv och det borde räcka. Hade jag för lite mer än ett år sedan när jag kontaktade psyk med önskan om ny utredning vetat hur sanslöst segt och hur mycket meningslöst jag skulle tvinga genomgå hade jag aldrig kontaktat dem. Jag hade en bild av en smidig utredning som skulle bestå av några träffar med en psykolog och en bunt frågeformulär. Nu börjar jag fundera på om de kommer tvinga mig till någon arbetsterapeut också eller vad sjutton de nu kan komma på

Kommentarer