Låg suicidrisk

Konstigt hur det går att bli glad över de orden men det blev jag. Kuratorn i går gjorde så klart en suicidbedömning på mig. Jag hade blivit mer förvånad om det inte hade skett. I går tittade jag in i min journal och såg att hon hade gjort en anteckning.
I den kunde jag då läsa att hon kom fram till att jag hade en låg suicidrisk. Om det är sant eller inte på riktigt låter jag vara osagt men för mig är det en seger varje gång låg suicidrisk skrivs in i min journal. Jag ser det lite som en revansch för allt idiotiskt som har skrivit om mig. Med idiotiskt så menar jag kroniskt förhöjd suicidrisk, kroniska självmordstankar osv. Kan jag tvätta bort de idiotiska stämplarna så blir det på nytt av vikt att lyssna på vad jag säger och inte bara vifta bort det eftersom det är så jag är. Det här med kroniskt förhöjd suicidrisk var det en idiotpsykiater på dårhuset som skrev in och det gjorde hon av en enda anledning. Anledningen som jag såg då och fortfarande ser var att om jag hade tagit livet av mig då skulle ingen kunna skylla på henne. Sjukvårdspersonal som prioriterar att ha ryggen fri före att göra något vettigt för patienter ger jag inte mycket för.

Kommentarer