Mitt flyt fortsätter

Jag vaknade upp irriterad i morse och det faktum att det regnade gjorde mig inte gladare. Efter en promenad med djuren kände jag för att göra något åt mitt humör. Lösningen på dåligt humör är alltid något med socker och fett.
Jag hittade ett recept på en kaka och det var en kaka där man först blandar torra ingredienser och sedan har i smör. Efter att jag hade haft i allt torrt i en bunke upptäckte jag att vi inte hade tillräckligt mycket smör hemma. Inte ett stort problem utan det var bara att ha i bordsmargarin. Efter det öppnade jag kylen för att ta fram ägg och blev förvirrad när jag inte hittade några. Nu borde det inte ha varit en överraskning eftersom det var jag som kokade upp de sista äggen för någon dag sedan. I det läget kände jag mest för att sätta mig i ett hörn och gråta. Jag övervägde att gå över till en granne och fråga om ägg men googlade istället på vad man kan ta istället för ägg. Jag hittade att man ska kunna ta äppelmos istället så jag provade. Det fungerade så jag fick äntligen kaka men den här dagen hjälpte det inte mitt humör så mycket.

Kommentarer