Det blev en lång resa

Efter att ha överlevt bussresan såg jag fram emot att avverka den sista biten med tåg. Det blev en trevlig start på resan och jag och personen bredvid mig satt och småpratade.
Jag tycker alltid att det är trevligt att småprata med trevliga människor. När vi närmade oss station nummer 2-3 kom det ett mindre trevligt budskap i högtalarna. Det var något fel på spåret eller något liknande, jag orkade inte bry mig om vad det var för fel. Budskapet var i alla fall att tåget måste ta en omväg och att alla som skulle till samma station som mig och ett par stationer till skulle kliva av tåget vid nästa station. Första budskapet var att en ersättningsbuss skulle stå vid stationen. Det gjorde den inte utan vi fick stå ute i kall blåst i ca 30min... Det var inte så kul. Bussfärden däremot gick i rekord fart och laglig hastighet var det nog inte någon lång sträcka. Runt 2.5 h senare än beräknat var jag äntligen vid min station. Det här med att åka buss och tåg är nog inte min grej

Kommentarer