En studie i dumhet

Nu har jag inte med mig någon hund hit men jag ser ändå till att ta någon promenad varje dag. För en stund sedan kom jag hem efter en promenad i en park i närheten.
Jag passade på att studera det mänskligasläktet under promenaden och det står illa till med det. 90% av folket jag mötte gick och stirrade på sina mobiler. Den som var mest underhållande stirrade så pass mycket att hon gick rätt i en stor vattenpöl. Hundägare studerade jag också och överlag verkade de vettiga med ett undantag. Undantaget var en kvinna med en liten hund som jag hann studera under en tid. Varje gång hunden gapade fick den något ätbart. Det märktes tydligt att hunden lärt sig kopplingen skall-godis. Om kvinnan själv var medveten om att hon förstärkte beteendet vet jag inte

Kommentarer

  1. Jag har ingen aning om var du är men jag lider med dig ändå, du är ju inte van vid de ljuden du nämner. Jag tycker att det är duktigt av dig att ha tagit dig iväg ändå alldeles oavsett, det är öken att resa bort dit man inte vill. Och så grannhunden ovanpå det, fy sjutton.

    När du ska hem så hoppas jag att hemresan går smidigare än dit-dito!

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den