Hur lång tid kommer det här att ta?

Jag börjar fundera över hur lång tid som det kommer att ta att göra en utredning om jag nu får gå igenom en helt. Att jag börjar fundera över det beror på att det nu är över två veckor sedan som jag träffade kuratorn.
I början av den här veckan pratade kuratorn med min släkting och jag har inte hört något. Kuratorn sa att hon skulle ringa mig efter att hon hade skrivit ihop något efter vårat samtal. Det skulle då göras för att kolla av så att hon inte hade missat något eller missförstått mig. Hennes första språk är inte svenska så det lät som om det var viktigt för henne att kolla av med patienter att det blivit rätt. Efter det skulle jag då avhandlas på en konferens där de då skulle besluta om nästa lämpliga steg. Om kuratorn ringer mig nästa vecka och de i bästa fall tar upp mig på konferens under veckan så lär det dröja ytterligare någon vecka innan jag får tid för nästa besök. Ska utredningen gå i den här takten med ca ett besök per månad så gissar jag att allt kommer att ta ett halvår eller mer. Jag hade räknat med att en utredning skulle ta max en månad men jag hade i vanlig ordning helt fel när det gäller psykiatrin.

Kommentarer