Kommer kuratorn att ringa?

Jag har varit duktig den här veckan och faktiskt haft med mig min mobil större delen av tiden men något samtal från kuratorn har jag inte fått. Som jag ser det borde hon ringa den här veckan men ja det brukar inte vara så att psykiatrin och jag har samma åsikter.
Jag tycker att hon kan höra av sig och läsa upp vad hon har skrivit så att det går framåt med utredningen. Som det är nu känns det som om det här kommer att ta en halv evighet. Jag vill veta om det kommer att ske något mer eller inte och då är steg ett att hon ringer. Vad  de sedan kommer att besluta på en konferens kan jag inte styra över så då blir det att bara hålla tummarna. Om jag inte får fullfölja att göra en utredning kommer jag helt klart att bli irriterad. Irriterad kommer jag även att bli om de beslutar att jag ska träffa kuratorn en gång till, kuratorn ansåg inte att det var nödvändigt. Det är ofta som jag känner att psykiatrin är extremt omständlig och att det borde gå att spara tid och pengar om de blev mer effektiva

Kommentarer