Skönt att vara hemma i tystnaden igen

Det är konstigt hur mycket jag uppskattar tystnaden och tar den för givet här hemma. Skulle jag bli tvingad att vara en längre tid i en stad skulle jag nog bli fullständigt knäpp. Alla bakgrundsljud hela tiden stressar mig utan tvekan.
Lite undrar jag över hur många det egentligen är som bor i städer som konstant är stressade av ljuden utan att märka det själva. Nu tror jag så klart att många klarar av att leva bland ljud väldigt mycket bättre än jag gör men jag tror inte att det är nyttigt för själen.

Kommentarer

  1. Stockholms innerstad är så jäkla stressad, alla hastar fram som om de har bråttom oavsett om det är så eller inte. Jag får magsår av att vistas där inne någon längre stund och skulle älska tystnaden uppe i Härnösand. När jag stod där vid tjärnen där vi spred askan så var alla tysta en stund och den traktor som plöjt lägdan i närheten var klar så det var så otroligt fridfullt. Älskar det.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den