Det gjorde min dag

För en stund sedan var det dags att ta en promenad med hundarna. Det var jag inte ett dugg sugen på för det har snöat hela dagen och varit grått och tråkigt.
Den dagen man väljer att skaffa hund så väljer man att ta promenader i alla väder så jag snörade på mig skor och gav mig ut. Snön föll och jag var inte munter alls. Någon lust att gå bortanför var vägbelysningen slutar kände jag inte för så jag vände tidigare än jag brukar. En fågel på sidan av vägen bland träden fångade min blick och jag såg att den flög några meter och sedan landade i ett träd nära vägen. Jag gissade på en uggla och höll ögonen på var jag trodde att den hade landat. När jag kom närmare såg jag var den satt och jag kunde spana lite på den. Nu var det rätt mörkt men jag tror att det var en slaguggla. Ingen stor händelse men det gjorde min dag

Kommentarer