Dumma dumma djur

Jag vet inte varför jag fortsätter mitt krig mot rådjur för jag förlorar bara gång på gång. För någon månad sedan kände jag att det var dags att skydda våra äppelträd. Nu hade vi inte så mycket hönsnät så jag satte armeringsjärn runt träden och så lindade jag hönsnät runt allt.
Eftersom mängden hönsnät var begränsad så började jag linda nätet runt en halvmeter från marken. Rådjur är högre än en halvmeter och jag tänkte att de rimligtvis inte borde vilja krypa under näten. Jag hade fel ännu en gång. Ett rådjur tyckte i alla fall att det gick bra att krypa under näten för att kunna äta på grenarna. Jag fattar inte att rådjuren vågar komma in i trädgården efter deras senaste möte med en av våra hundar. Vi visste inte att det var rådjur i trädgården när vi släppte ut hundarna annars hade vi inte släppt ut hundarna. En av hundarna rusade rätt på dem och försökte ta en. Nu kunde vi avbryta det hela och alla rådjuren kom ut ur trädgården hela. Det känns som om den händelsen borde ha gjort att rådjuren håller sig borta men inget verkar få dem att göra det

Kommentarer

  1. Det är lite förvånande att vi har så många rådjur som vi har i Sverige, med tanke på hur spåndumma de verkar vara. Ingen överlevnadsinstinkt över huvud taget.

    Synd på äppelträden, vilken skit. :-(

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den