Fredag igen

Det blev ännu en vecka utan en kallelse i brevlådan till psyk. Nu är det bara sju veckor sedan jag var hos kuratorn... Känns som om öppenpsyk på den här tiden borde ha klarat av att boka in en ny tid åt mig eller skickat ett brev med budskapet att jag inte får fortsätta med utredningen.
Det var nog i november förra året som jag var till läkare på öppenpsyk för bedömning om jag skulle få göra en utredning. Vilket innebär att jag på ett år har fått träffa en kuratorn en gång för att påbörja en utredning. Undra om tanken är att jag ska göra ett besök per kvartal under utredningen? Jag blir bara less på att inte få någon information. För min del hade jag hellre väntat någon månad till med att påbörja en utredning om den då hade kunnat fullföljas inom en rimlig tidsram.

Kommentarer