Ingen statistik

För ett par veckor sedan beslutade jag mig för att ta bort tillägget på bloggen som håller koll på besökare, sökvägar och liknande. Att jag fattade det beslut hänger ihop med att jag kände att besöksantalet påverkade mig.
När det var färre besökare kände jag att jag måste blogga mer och det blev till en stress för mig. Det i sig är ologiskt eftersom mitt syfte med en blogg aldrig har varit att ha en stor blogg. Nu har jag ingen koll på hur många som besöker den här bloggen eller någon av mina andra bloggar och det är faktiskt skönt. Mitt värde som bloggare eller människa hänger inte ihop med antalet besökare. Jag har hellre ett litet antal läsare som läser för att mina ord på något sätt har värde för dem än ett stort antal som klickar sig in någon sekund. Tack till er som läser och följer mitt liv

Kommentarer

  1. Jag håller med dig. Bryr mig inte ett dugg om besökare. Jag ser min blogg som min vrå på nätet. Några läsare har jag men strävar inte att bli större.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den