Lite dåligt samvete

När jag var ute på promenad för någon timme sedan så träffade jag på en i byn. Det syntes tydligt på honom att han inte mådde bra men jag kände inte för att fråga och fastna i ett samtal så jag hälsade bara. Nu har jag lite dåligt samvete för det för jag vet att han har det jobbigt.
Egentligen så borde jag ha tagit mig tid och hittat ork för att prata med honom så att han hade kunnat få ösa ur sig lite. Det är svårt bara när jag inte är på topp att lyssna på andras misär. Nästa gång jag möter honom får det helt enkelt bli en liten pratstund. Kan jag få en person att må lite bättre genom att lyssna på den så borde jag rimligtvis orka med det.

Kommentarer

  1. Jag förstår dig på alla punkter - det dåliga samvetet, att du inte orkar men också tanken att om man kan hjälpa någon lite genom att prata med dem lite någon gång ibland så får man göra det när man har ork.

    SvaraRadera

Skicka en kommentar

Trevligt att du vill lämna en kommentar! Din kommentar kommer att synas så fort som jag har godkänt den